Error303 på rubrik

Efter att ha bulkat i lite över en vecka börjar det äntligen synas lite resultat. Varannan dag på gymmet med fullt 90-120 minuters träningspass verkar också vara precis så passligt som det bara kan vara. Och det är dessutom helt otroligt roligt att se hur fort sambon går framåt. Vikten minskar för varje dag och musklerna växer. Det är nog inte många månader kvar innan han har nått sitt mål. Mitt däremot kommer nog ta lite längre, men om jag lyckas så som jag vill och har planerat är det verkligen värt det! 
 
 
Och över till lite annat. Igår jobbade jag tre timmar med en praktik uppgift, kom kanske inte så långt som jag hade velat men är riktigt nöjd endå :) Uppgiften är att bygga en liten hemsida från scratch med HTML och CSS. Skall ta en screenshot på sidan bara den är färdig, förhoppningsvis är det ikväll. Skall försöka jobba klart det idag! Men vädret är så fint att man skulle mycket hellre gå ut ett varv.. Har jag nångång nämnt att jag älskar vinter och snö nästan lika mycket som sol och värme? ;) Snart blir det vintersemester i Himos igen, och OM jag väntar på det! 
 
Idag var det, hör och häpna, meningen att jag skulle fara och rida, en gammal bekant kauratraktori.. Men hamnade på ett kort jobbärende så nu är det framskjutet till helgen. Mitt hästintresse har ju faktist svalnat märkbart enda sedan Uni, och för det mesta är tanken på både ridning och hästar verkligen långt borta. Men denhär hästen har jag ridit rätt så mycket för något år sedan och kan med handen på hjärtat säga att jag ser fram emot detta, för jag har verkligen saknat denna polle :) Och inte bara pollen utan också stallet och dess stämning. Sånt som jag har förstått att man verkligen får söka efter i dessa trakter!! 
 
ett tag sedan senast då håret är sådär kort... :P
 

Igår fick jag ÄNTLIGEN köpt nya gardiner till vardagsrummet. Vita, vackra, stilrena och frächa kappor från Säpö, må vara en urusel halppis butik enligt någon men jag lyckas iallafall nästan alltid fynda någo passligt till hemmet därifrån. Allt från kärl till bykkorgar och ja, gardiner! :) Igår fick jag också inhandlat lite decosand till en stor vas som stått tom och dyster sedan i somras. Nå nu fick jag fyllt den men blev inte riktigt nöjd med slutresultatet så idag blir det försök nummer två :) 
 
En sak ännu tänker jag pina er med. Vi såg en helt otroooooligt bra film igår! Har Tom Hanks dille just nu, jag tycker han är den mest fantastiska skådespelaren på vår planet! Har skrattat mig igenom Forrest Gump, The terminal och Catch me if you can, och gråtit mig igenom Green Mile. Och igår snubblade vi över en av hans nyaste filmer; Captain Phillips 
Herregud så bra film! Rekommenderar den till 110% åt ALLA! Och, det är en true story. Om någon minns kaptenen som 2009 blev kidnappad av pirater på afrikanska vatten utanför Somalien? Ringing any bells? Nå vare sig dom ringer eller inte så lönar det sig att kolla på filmen ;)
 
 
Hanks och Phillips