Ridhjälm, hjälp mej!

Eftersom min gamla ridhjälm är helt kaputt efter min vurpa med Pale i början av förra månaden, så börjar det vara dags att köpa en ny. Har nu efter olyckan ridit med Sandras ridhjälm (ungefär en likadan som jag hade). Funderar nu på att uppgradera dendär ridhjälmen lite. Min gamla ridhjälm (Horze HaloRider) var typ åtta månader gammal och köpte den från Horze tillika med mina nya ridskor + chaps i läder (som jag btw är helt asnöjd med!!!)
Horze HaloRider pris: 53,00€ från Horze
 
Nu skall jag köpa en ny ridhjälm och sitter och funderar på att satsa lite mera och gå in på GPA linjen. Har ingen erfarenhet av dessa ridhjälmar men om man tror på folk som pratar skall dom ju vara det bästa av dom bästa. Någon som har tips? Jag har sett på hjälmarna GPA Easy och GPA Evo+
Hittills lutar det mot Easy eftersom den är nästan 200€ billigare än Evo+ och då en hjälm överskrider 200€´s gränsen tror jag att dom alla därefter är rätt så lika då det kommer till säkerhet. Efter olyckan känns det som att jag verkligen vill ha en skaplig hjälm! Har varit jätte nöjd med mina andra billigare (under 80€) hjälmar men nu har jag liksom blivit paranoid med säkerheten och det känns verkligen som jag vill ha det bästa av det bästa nu! Jag är inte ute efter att köpa för att det är dyrt, fint och märkes, utan jag vill ha en skaplig, alltså en verkligt SKAPLIG ridhjälm nu åt mej. Och först på listan över "skapliga ridhjälmar" verkar ju vara GPA´s ridhjälmar, am I wrong?
GPA Evo+ pris: 449,00€ från Horze
GPA Easy pris: 269,00€ från Horze
 
Sen lade jag också märke till att det tydligen är jätte stor skillnad på varifrån man köper den. Alltså inte bara några euron utan verkligt stor skillnad! Jag brukar köpa endera från Horze eller från Viljarshop. Förut köpte jag även från Hööks men har lite slopat det nu eftersom dom har så jäkla överpriser där. Nu tex. skall DOM ha 329,00€ för samma hjälm (GPA easy) som dom i Horze begär 60,00€ mindre för? Varför såhär stor prisskillnad på exakt samma hjälm, eller har jag missat något??
 
Nå anyways. Dessa två GPA hjälmar är alltså vad jag tittat på via Horzes hemsida. MEN har även kikat runt på Viljarshops hemsida och där finns också några intressanta förslag som jag kunde tänka mej att satsa på. En av dessa, den som intresserar mej mest därifrån, är Uvex Perfexxion Classic Den verkar vara lätt och ser dessutom otroligt sportig och smidig ut, men till ett betydligt rimligare pris än GPA.
Uvex Perfexxion Classic pris: 199,00€ från Viljarshop
 
Om det blir ett köp från Viljarshop skulle även en hjälm åt min son smygas med i köpkorgen, nämligen Casco Nori. En speciellt designad hjälm för barn med otroligt söta mönster på!! Det bästa av allt är att den är totalt unisex, så den passar perfekt!
Casco Nori pris: 76,00€ från Viljarshop
 
 Får se vilken det blir, men som sagt. Tar jätte jätte gärna emot tips och förslag av er som vet mera om dessa hjälmar. Hemsidor, priser, tips på andra liknande hjälmar, har du själv en GPA? Är du nöjd med den? Vilken modell har du? Tacksam för lite hjälp!