FU

Nu kommer det en utskällning som heter duga. JAG HATAR SAUNALAHTIS KUNDSERVICE! Hur tafatt kan man egentligen bli?? Ringde för att säga upp abonemanget jag hade på gamla telefonen, det var tidsbundet så därför gör jag det först nu. Har haft mitt vanliga nu från TeleFinland + avgiften från Saunalahti för tidsbundet abonemang (typ 0,95€/mån) och nu när jag skulle säga upp det blev det ju såklart problem, som alltid då man ringer dit.
Först köade jag sju minuter, till tonerna av Ricki Martin, för att komma fram till dem. Då det väl svarade var det en ung kvinna (kanske i 25-års åldern?) som vänligt presenterade sej. Jag frågade på svenska, ifall hon pratar svenska. Hon ryckte snabbt ur sej ett "eh-eh nej" och jag svarade "okei, no puhutaan suomea". Till svar fick jag "ny jag koppla dej vidare....."
Åter igen tillbaks till Ricki Martin. Ursäkta vad? Jaha, nå vi väntar en stund då. 12 minuter senare, samma Ricki Martin låt har spelats tre gånger och är påväg att börja på sin fjärde gång. Jag stängde av och slog numret pånytt. Väntade och väntade och väntade. Då det väl svarade var det samma unga kvinna som nyligen hade kastat mej vidare utan att lyssna på att jag faktist var villig att bli betjänad på finska. Det märkte jag ju tyvärr först efter att jag pånytt frågat "hej, råkar du prata eller förstå svenska?". Så, återigen blev jag vidarekopplad utan att jag hann säga något annat. Orkade jag fortsätta köa? NEJ NEJ och åter igen NEEEEJJ!!!
Orkar inte ens fundera på detdär längre. Får väl ta itu med det senare med bättre nerver. Eller så får sambon fixa det ikväll *suck*
 
Över till lite annat. Mitt hår. Jepp, jag har ännu inte heller bestämt vad jag skall göra me det. Förlänga och färga? Toppa, styla och färga? Toppa och styla? Ja jag har ingen aning, får väl börja med att ringa Denise nu bara och se vad hon tycker sen. För mitt hår är just nu i sådant skick att det går att göra lite vad som helst med det. Problemet är väl att jag inte riktigt kan bestämma mej för VAD jag vill göra med det. Långt skulle jag vilja ha, men är otroligt nervös över att förlängningar ska förstöra mitt eget hår. Att bara styla och färga innebär att det tunnas ut samt säkert klipps upp lite och då far mina planer om ett "lika långt hår huvudet runt". TIPS TACK??