AWSOME HORSE!

Stack iväg till stallet efter lunch, plockade upp Jenny på vägen. Fixade igång hästarna och gick ner till planen. Jag longerade Uni på stor cirkel och Jenny red Kobbe runt på spåret. Uni var jätte okoncentrerad och ett tag fick jag riktigt bita ihop för att inte tappa nerverna. Men tur så är jag bra på att hålla mig i skinnet och inte smälla ut ilska över hästen, sånt slutar bara jätte jätte dåligt! Röt en gång små diskret åt henne och efter det lyssnade hon på mig med båda öronen och gick som en klocka.
 
Fick mittiallt otrolig fiilis på att rida ut i skogen en sväng, så vi reflexade till heppsen och red iväg som om det var en helt vanlig dag. Och det var ju som en helt vanlig dag. Tjejen gick hela maastolänken som om hon aldrig gjort något annat. Hon tittade inte, stirrade inte, knyckte inte, stressade inte. Hon bara gick, lugnt, sansat och säkert. Då vi kom in i skogen och det blev klättring ville hon pausa lite emellanåt för konditionen inte riktigt höll men annars gick hon jätte fint utan att varken stanna opp eller rusa iväg. Och konditionen jobbar vi på hela tiden, det blir bara bättre dag för dag, likaså med musklerna.
 
Jennys kommentar som repeterades minst fyra gånger idag: Alltså jag kan inte fatta att du aldrig ridit henne utan lina förut och nu går det genast sådär bra!?
 
(peppar peppar)
Men trots att jag hela tiden satt och skröt högt på henne, och likaså Jenny, så fortsatt det att gå bra heeela långa vägen och enda in på stallgården ;) Min söt-nöt <3
 
Imorgon vet jag inte riktigt vad jag skall hitta på med henne? Får kolla lite vad vädret tycker antar jag.
 
Dagens ridoutfit, den bekvämaste som finns :)
 
 Världens duktigaste häst inn dö föörest!! <3
Älskar henne så otroligt fruktansvärt mycket!
 
 Happyface efter en MYCKET lyckad ridtur!
Look at my horse, my horse is amazing!